onsdag 7 december 2011

Spansk hiphop - Toteking

Har genom åren nu lyssnat på en hel del musik samt en hel del olika stilar/genrer. Dock har jag av någon anledning inte lyssnat på rap/hip hop mm. Visst nån låt här och där med Petter eller Timbuktu men hade aldrig lyssnat in mig hos någon artist på allvar.

Dock blev det ändring på detta när jag via en kompis spotiy lista upptäckte Toteking som jag senast året lyssnat riktigt mycket på. Har även hittat mer spansk hip hop på sistone så verkar inte bättre än att det funkar helt ok när det är på spanska.

Toteking har hållit på ett tag första albumet kom 1999 och sen dess har han släppt album med jämna mellanrum så har blivit en del musik. Gillar framför allt att låtarna är varierade samt även texterna som handlar om allt mellan himmel och jord. Återkommer säkert till toteking men postar fyra låtar så länge

NBA
Precis som med hip hop har jag inte direkt tittat mycket på basket genom åren. Det har dock Toteking gjort som även var en helt ok basketspelare i unga år. I den här låten får vi höra om hur han upplevde NBA 80-talet. Trots att man inte är speciellt basketintresserad får låten en faktiskt att önska att man var med och fick uppleva alla NBAs storspelare under 80-talet.



Demasiado pesado
Tote kör på vare sig andra gillar det han gör eller inte. För mig får han gärna fortsätta. Som jag tidigare skrivit är mitt absoluta favoritband genom tiderna The Clash. Att Toteking i denna låt refererar till The Clash och London Calling visar både hur stort inflytande Clash haft men även att Toteking har koll på bra musik:)



Redes Sociales
Tote ger sin syn på trenden med sociala nätverk.


Dos Españolazos
Såhär går det till när spanjorerna åker på semester i alla fall om vi ska tro Toteking

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar